Bölüm 4

Motor

Ders Güncellemesi 15.08.23

Motorların Dışındaki Çalışma Sistemleri

Ateşleme Sistemi: Bir motordan beklediğimiz verimi alabilmek için, yakıtın düzgün bir şekilde ateşlenmesi gerekmektedir. Nitekim motordaki verimi tam olarak olabilmek için bu sistemin tam olarak çalışması gerekir.
Yakıt Sistemi: Yakıt sisteminin olması gerektiği gibi çalışması motorun yakıt sarfiyatına sebep olmayacağı gibi birde motorda beklenen performansı almamızı sağlayacaktır.
Yağlama Sistemi: Birbiri üzerinde çalışan elemanların aşınmasını aşırı ısınmasını önlemek, çalışan elemanların üzerinden kopan parçacıkları taşıyarak optimum çalışma ortamı sağlayan sisteme denir.
Soğutma Sistemi: Motorda silindir içinde oluşan ateşleme ve yanma sonucu sıcaklık 1800-2500 C kadar yükselir. Sonuç olarak, bu sıcaklıkta elemanların uzun süreli çalışamayacağını düşünürsek motor içindeki sıcaklığın düşürülmesi gerektiği ortaya çıkacaktır. Soğutma sistemlerinin iki çeşidi vardır. - Su Soğutmalı - Hava Soğutmalı
Marş Sistemi: Dizel ve benzinli motorlarda, motorun çalışması için ilk hareketi sağlayan sistemdir.
Şarj Sistemi: Motor çalıştığı zaman mekanik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştüren sisteme Şarj Sistemi denir. Motorlu araçlarda elektrik ihtiyacını karşılar ve aküyü şarj eder.


🠕